«Ένα παιδί που διαβάζει, είναι ένας ενήλικος που ‘σκέφτεται’ »

Παιδική Δανειστική Βιβλιοθήκη

Προσπαθούμε να ενθαρρύνουμε, να υποστηρίξουμε και να προωθήσουμε την εξοικείωση των παιδιών με όλες τις εκφάνσεις της γλώσσας που αφορούν στο προφορικό και γραπτό λόγο.

Σε αυτή την προσπάθεια πολύ σημαντική μπορεί να αποβεί η αξιοποίηση της παιδικής λογοτεχνίας, η οποία πέρα από την χαρά, την αισθητική συγκίνηση και την μύηση του παιδιού σε αξίες, συμβάλλει επίσης και στη γλωσσική του ανάπτυξη.

Η ανάπτυξη της φαντασίας και του παιχνιδιού ρόλων από τα παιδιά είναι εξίσου σημαντικός στόχος

  • Σκοπός της παιδικής δανειστικής βιβλιοθήκης είναι η εξοικείωση του παιδιού με το βιβλίο. Είναι ιδιαίτερα σημαντικό για τα παιδιά να μάθουν να αγαπούν το βιβλίο και η σταδιακή εδραίωση μιας φιλικής σχέσης τους με το βιβλίο.

Καθοριστικό ρόλο, για την πραγματοποίηση του προγράμματός μας, έχει η συνεργασία των γονιών.

Κάθε Παρασκευή, τα παιδιά επιλέγουν και παίρνουν μαζί τους το βιβλίο που θα διαβάζουν (ή που θα θέλουν να τους διαβάσουν οι γονείς τους) το σαββατοκύριακο και τη Δευτέρα το βιβλίο αυτό θα επιστρέφεται στο σχολείο.

Σκοπός μας είναι, να μάθουν τα παιδιά πώς να χρησιμοποιούν το βιβλίο χωρίς να το καταστρέφουν αλλά και να είναι υπεύθυνα γι’ αυτό. Το βιβλίο να μην χαλάσει, ζωγραφιστεί, σκιστεί, κοπεί, καταστραφεί. Η δραστηριότητα ολοκληρώνεται μέσω της ζωγραφικής ή άλλης δραστηριότητας.

Το παιδί αφού «διαβάσει» το βιβλίο του, καλείται να ζωγραφίσει αυτό που του έκανε περισσότερο εντύπωση ή του άρεσε από το βιβλίο που πριν λίγο διάβασε ή του διάβασαν. Είναι επίσης μια τέλεια ευκαιρία για να συζητήσουμε για το θέμα της ιστορίας, τα συναισθήματα των χαρακτήρων, κλπ.

Είναι κοινώς αποδεκτή η άποψη ότι η πρώτη επαφή του παιδιού με το βιβλίο πρέπει να ξεκινά νωρίς, από πολύ μικρή ηλικία. Η διαμεσολαβητική παρουσία του ενηλίκου κατά τα πρώτα στάδια της επαφής του παιδιού με το βιβλίο είναι ιδιαίτερα σημαντική και ο ρόλος των γονέων και στη συνέχεια του παιδαγωγού καθοριστικός.

Στον Παιδικό και το Νηπιαγωγείο τίθενται οι βάσεις για τη διαμόρφωση της μελλοντικής αναγνωστικής συμπεριφοράς και την καλλιέργεια της.